Nabídka konzultací přímo ve školách

"Má všechno hned hotové a pak vyrušuje."

"Nedává pozor, ale přitom všechno umí."

"Nic ho nezajímá, odmítá spolupracovat."

To jsou nejčastější povzdechy nad dětmi, které tak trochu vybočují v běžné třídě na základní škole. Mnohdy bývají pro učitelky a učitele výzvou, potěšením, ale i starostí. Pomoc v nastavování přístupu k dětem, které jsou přemýšlivé, hloubavé či zvídavé, nabízí pro všechny školy na Frýdlantsku konzultantka vyvážené inkluze a podpory nadání Eva Dušková.

Přijíždí do škol, pozoruje děti ve třídách, konzultuje s jednotlivými učitelkami a učiteli projevy dětí, předává osvědčené tipy na pomůcky a hry do výuky.

Vyvážená inkluze je pojem, který upozorňuje na rovnováhu v péči, kterou věnují školy jednotlivým dětem. Běžná třída vypadá totiž tak, že v ní jsou děti se specifickými potřebami, s poruchami učení a chování, děti nadané a i s jiným mateřským jazykem. Právě nadané děti mohou být často na okraji zájmu přetížené učitelky či učitele, protože se zdá, že si poradí samy a nic nepotřebují.

Na základě tohoto předsudku pak v pátých třídách a na druhém stupni rostou děti, které mohou být demotivované, frustrované, ale také nezvyklé absolvovat výzvy a přizpůsobovat se, zvládat své vztahy. Proto je důležité věnovat se nadaným dětem už od první třídy a znát jejich projevy a potřeby ve vzdělávání. S tím dokáže poradit Eva Dušková.

Kontakt: eva.duskova@masif.cz.

fb stránka Podpora nadaných https://www.facebook.com/profile.php?id=100093977775756. 


Nejjednodušší odpověď na tuto otázku je, že vyčnívá. Ne protože je vyšší než ostatní, ale protože se projevuje jinak, někdy třeba jen trochu. Většinou má jiné zájmy, někdy také jinou slovní zásobu, jiné vyjadřovací schopnosti, jiné uvažování, jiné chování. Někdy to okolí vnímá pozitivně, ale často také negativně.