Konference 2022 

26. března 2022 Frýdlant
Učení ON/OFF... jak se zapíná učení

Kdo vedl letošní dílny?

AHA! Co důležitého si účastníci odnesli? Jaká myšlenka jim po konferenci uvízla v hlavě?

  • Pokud dítě prostě nechce a já už vyčerpala všechny možnosti jak mu dát prostor, podporu a pomoc, není to má vina ani zodpovědnost, že nechce.
  • Celý seminář Michala Dubce byl velmi zajímavý, je těžké vypíchnout jednu konkrétní věc.
  • Nadšení.
  • ...že emoce jsou rychlejší než rozum :-)
  • Kladu kolikrát špatné otázky :-(
  • Když řeknu věci jinak, tak to uklidní i mě, nejen druhou stranu komunikace.
  • Moje AHA bylo u pana Dubce - konkrétně to, že emoce je potřeba nejen si uvědomit, ale i zveřejnit ostatním.
  • Že ve svém pojetí výuky a přístupu k žákům nejsem sama a dává to smysl.
  • Nový pohled na kreativitu a rozvoj tvořivosti při práci s dětmi.
  • Dětem dáváme podmínky k učení, ostatní je už na nich.
  • Nenech se v komunikaci vtahovat do vztahové války, nechej žákům co nejvíce prostoru pro samostatnou práci na problému!
  • Vždy začít u sebe. Pokud mám nějakou krizi v nápadech, zastavit se, uvolnit se, udělat něco pro sebe. Netlačit na pilu, nápady se dostaví.
  • Ukázat cihličku (z rad jak zvládnout komunikaci bez nekontrolovaného odžívání emocí)
  • Nepoužívat otázky s jednou nebo žádnou odpovědí
  • Ne všechny boty týkajicí se učení jsou můj problém. Někdy je to problém žáka, někdy rodiče, ale ne můj.
  • Nenesu zodpovědnost za motivaci žáků k učení
  • No zcela jistě Školu bez poražených - připomenutí toho jak popisuji to co u dětí vidím:)
  • V.Petřivá-známkujete celek
  • K.Vrtišková - mýty o učitelích-super diskuze
  • V.Šancová - výroba míčků na žonglování
  • Další asi dvě možnosti dalšího jednání s problematickým žákem.
  • Těžká otázka :) Sice jsem na dílně nebyla, ale moc se mi zalíbila myšlenka "denních výzev". Některé zněly úplně "badatelsky"!
  • Musím se více soustředit na formu komunikace.
  • I když se snažím žákovi pomoci ze všech sil, ale žák o to nestojí, tak to není moje chyba (můj problém). Nemám se tím trápit.
  • Nedávat otázky, na které není odpověď.
  • Že nikdo není dokonalý, ale cílem celoživotního snažení to být může. Hodně přemýšlím o komunikaci mezi učitelem a žákem.